
منشوراخلاقی
اداره
کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم
·
به
منظور تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع که همانا رضایت خالق یکتاست رهنمودهای
ذیل جهت رعایت در اداره کل تعاون، کار و رفاه ارائه میگردد.امید است با رعایت
موارد یادشده باعث خشنودی خدا و خلق باشیم.
·
در
هر شرایط به ارزشهای دینی، مبانی اخلاقی، صفات معنوی و عمل به آن پایبند باشیم.
·
درجهت
ایجاد اعتماد متقابل و تفاهم بین همکاران و مراجعان تلاش نمایید.
·
از
شوخی با همکاران و ارباب رجوع و استعمال دخانیات در انظار عمومی خودداری نمایید.
·
از
شایعه سازی، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف میکند،
پرهیز نمایید.
·
با
مراجعان محترمانه برخورد کنیم و مشفقانه پاسخگو باشیم.
·
بهتر
است برخورد شما با مراجعه کننده همیشه با تبسمی آرام همراه باشد.
·
هیچوقت
صدای خود را برای ارباب رجوع بلند نکنید و در برابر خشونت کلامی، متین شکیبا و خویشتن
دار باشید .
·
به
شکایات و مشکلات مراجعین رسیدگی کنید اگر مشکل وی با وظایف شما ارتباط ندارد،
ارباب رجوع رابه کسی که به او مربوط می شود راهنمایی کنید.
·
اگر
ارباب رجوع باشما با لحن بدی صحبت کرد آرام باشید و سعی کنی وی را آرام کنید و
هیچگاه قبل از وی محل خدمت را ترک ننمایید.
·
مراجعین
را در هر زمانی که موقعیت نیز ایجاب کند مودبانه و با حوصله آنان را راهنمایی
فرمایید و هیچگاه به آنان کم توجهی ننمایید.
·
به
موقع منظم و آراسته در محل کار حاضر شویم.
·
همیشه
با سر و وضع مرتب در سر کار حاضر شوید درست بایستید و بنشینید.
·
چنانچه
در برنامه، قرار کاری خود تغییر ایجاد می کنید ، حتما طرف قرار خود را از این
تغییر مطلع کنید .
·
سازمان
و محل کار، خانه دوم شماست سعی کنید احساس خوشایندی نسبت به آن در خود ایجاد کنید،
شرایط کاری خود را طوری ترتیب دهید تا احساس آرامش و راحتی کنید
·
برای
کسب مهارتهای شغلی تلاش کنیم.
·
اصل
شایستگی در انتصابات و توزیع امکانات را در نظر داشته باشیم و فرصتها را مغتنم
شمارید .
·
انتقاد
پذیر باشیم و از نظرات و تجربیات شغلی استقبال کنید .
·
از
مسوولیت و اختیار اداری خود در جهت تحقق اهداف سازمان استفاده صحیح کنیم و با
سیاستگذاری و برنامه ریزی منطقی در تعمیم عدالت اجتماعی در جامعه تلاش کنیم .
خدایا
چنان کن سرانجام کار تو خشنودباشی و ما
رستگار