مدیریت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی
-
پیگیری و جمع آوری بودجه های پیشنهادی واحدهای اداره کل ،
تهیه و تنظیم بودجه سالانه ،
دفاع از بودجه پیشنهادی و
تصویب بودجه با همکاری دفتر بودجه وزارتخانه.
-
تنظیم بودجه پیشنهادی وارائه به استانداری و دفاع جهت تصویب آن.
-
پیگیری تخصیص اعتبارات جاری و هزینه ای در مقاطع زمانی.
-
نظارت بر نحوه هزینه نمودن اعتبارات در قالب بودجه ابلاغی و تهیه گزارش عملکرد آنها با رعایت صرفه جویی
در مصارف و عدالت در توزیع منابع و امکانات.
-
مشارکت فعال درکمیسیون های مختلف به منظور بررسی اعتبارات درخواستی واحدها و دفاع از آنها در مراجع ذیصلاح.
-
انجام اقدامات لازم به منظور استفاده از خدمات نوین الکترونیکی با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول
اداری وزارتخانه .
-
عملیاتی نمودن واجرای برنامه های ابلاغی برای تحقق دولت الکترونیکی با هماهنگی حوزه ستادی وزارتخانه و
استانداری.
-
بستر سازی، توانمندسازی و ایجاد فضای ترغیبی و تبلیغی مناسب برای عملیاتی نمودن برنامه های تحول اداری، مرتبط
با وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان.
-
هماهنگی با برنامه های شورای تحول اداری وزارتخانه.
-
تهیه گزارش کمیسیون تحول اداری و ارسال به شورای تحول اداری وزارتخانه درمقاطع سه ماهه.
-
پیگیری اجرای مصوبات، بخشنامه ها و آئین نامه های مربوط به ایجاد تحول سازمانی با هماهنگی مرکزفناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارتخانه.
-
بررسی ساختار تشکیلات اداره کل و روشهای مورد عمل و تجزیه و تحلیل آنها و ارائه پیشنهادات لازم باهماهنگی مرکز
فناوری اطلاعات ،
ارتباطات و تحول اداری.
-
تهیه و تنظیم برنامه های عملیاتی سالانه ستاد اداره کل و شهرستانهای تابعه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری.
-
تهیه گزارشهای دوره ای میزان تحقق برنامه به صورت موضوعی، به تفکیک ستاد اداره کل و شهرستانها.
-
برنامه ریزی و هماهنگی در انجام کلیه اقدامات مربوط به مسائل رفاهی، درمانی و بهداشتی کارکنان، منطبق بانیازهای آنان
در چارچوب مقررات و امکانات موجود و در راستای سیاستها و برنامه های ابلاغی وزارتخانه.
-
برنامه ریزی جهت تهیه وتنظیم برنامه های آموزشی کارکنان متناسب با نیاز های اداره کل و درصورت لزوم اجرای آن،
با هماهنگی واحد ستادی مرتبط در وزارتخانه.
-
انجام کلیه امور اداری و رفاهی مربوط به بازنشستگان، جانبازان و ایثارگران.
-
اجرای مقررات و آئین نامه ها و دستورالعمل های استخدامی و دستورات صادره از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور.
-
نظارت و برنامه ریزی جهت انجام کلیه فعالیتهای مربوط به تأمین نیازهای تدارکاتی و پشتیبانی اداره کل درچارچوب مقررات و امکانات موجود.
-
برنامه ریزی و نظارت درخصوص امور مربوط به نگهداری ساختمان و تأسیسات ،
وسائط نقلیه و امور خدماتی ، رفاهی و
بهداشتی کارکنان اداره کل.
-
نظارت بر حضور و غیاب، و ورود و خروج کارکنان اداره کل و تنظیم گزارش کارکرد آنان در راستای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری.
-
انجام امور مربوط به صدور احکام کارگزینی، انتقال و جا به جایی پرسنل، مرخصی ها و مأموریتها .
-
برنامه ریزی به منظور نیاز سنجی و اجرای برنامه های آموزشی در جهت توانمندسازی کارکنان.
-
نظارت بر امور انبار و چگونگی ورود و خروج و ثبت و ضبط اموال و کالاهای خریداری شده.
-
نظارت بر انجام کلیه فعالیتهای مربوط به امور مالی و تنظیم کنترل حسابها براساس قوانین و مقررات مصوب در چارچوب اعتبارات ابلاغی.
-
حفظ و حراست از کلیه اموال ادارات و مستندسازی آنها.
-
نظارت بر رعایت نحوه مصرف اعتبارات مربوط به طرحهای عمرانی و جاری.
-
درخواست وجه اعتبارات از ذیحسابی.
-
استقرار سیستم حسابداری مناسب همراه با کنترلهای داخلی مؤثر و هماهنگ با ذیحسابی مرکز.
-
نظارت بر تنظیم اسناد هزینه ،
حقوق و مزایا ،
تنخواه گردانها، ضبط و نگهداری اسناد و مدارک مالی.
-
نظارت بر نگهداری اموال اداره کل براساس آئین نامه اموال دولتی.
-
برگزاری و شرکت در کمیسیونها، جلسات مناقصه و مزایده و ترک مناقصه.
گروه فناوری اطلاعات، بودجه وتحول اداری
-
مطالعه و نظارت بر اجرای برنامه های ابلاغی برای تحقق دولت الکترونیکی با هماهنگی حوزه ستادی وزارتخانه.
-
انجام اقدامات لازم به منظور استفاده از خدمات نوین الکترونیکی با هماهنگی واحد ذیربط ستادی.
-
سازماندهی، پشتیبانی و بروز رسانی سیستم های موجود، سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز.
-
تهیه و تنظیم برنامه های عملیاتی سالانه ستاد اداره کل و شهرستانهای تابعه با همکاری واحدهای ذیربط در ستاد وزاتخانه.
-
تهیه گزارشهای دوره ای میزان تحقق برنامه به صورت موضوعی، به تفکیک استانی و شهرستانی.
-
جمع آوری و تدوین اطلاعات آماری مرتبط با وظایف حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تهیه و تنظیم گزارش
های تحلیلی و تطبیقی و ارائه آن به واحدهای ذیربط.
-
جمع آوری و پیگیری پیشنهادات بودجه ای واحدهای سازمانی زیر مجموعه و تنظیم بودجه پیشنهادی سالانه اداره کل و مبادله موافقتنامه با
دستگاه ذیربط استانی.
-
تعامل و مشارکت فعال با دستگاههای ذیربط استانی به منظور دفاع از بودجه پیشنهادی و تصویب آن با همکاری و
هماهنگی دفتر بودجه وزارتخانه.
-
همکاری در زمینه تدوین شاخصهای اختصاصی ارزیابی عملکرد استانی.
-
پیگیری تخصیص اعتبارات درمقاطع زمانی مشخص.
-
انجام امور مربوط به هزینه نمودن اعتبارات در قالب بودجه ابلاغی و تهیه گزارش عملکرد آنها در فواصل زمانی مشخص به
منظور استفاده در تصمیم گیری ها.
-
مشارکت فعال درکمیسیون های مختلف استانی به منظور بررسی اعتبارات درخواستی واحدها و دفاع از آنها در مراجع ذیصلاح.
-
انجام اقدامات لازم جهت تولید، ثبت، پردازش و ایجاد جریان مناسب آمار و اطلاعات.
-
برنامه ریزی به منظور مدیریت وکنترل پروژه وتوزیع اعتبارات پروژه های درحال احداث.
-
انجام مطالعات لازم به منظور بسترسازی، توانمندسازی و ایجاد فضای ترغیبی و تبلیغی مناسب برای عملیاتی نمودن تحول
اداری، مرتبط با وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان.
-
تهیه گزارشات لازم برای کمیسیون تحول اداری جهت بررسی و هماهنگی برنامه های تحول اداری وزارتخانه.
-
هماهنگی با برنامه های شورای تحول اداری وزارتخانه.
-
تهیه گزارش کمیسیون تحول اداری و ارسال به شورای تحول اداری وزارتخانه درمقاطع سه ماهه.
-
پیگیری اجرای مصوبات، بخشنامه هاوآئین نامه های مربوط به ایجاد تحول سازمانی با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارتخانه.
اداره اموراداری و خدمات عمومی
-
برنامه ریزی و هماهنگی در انجام کلیه اقدامات مربوط به مسائل رفاهی، درمانی و بهداشتی کارکنان منطبق با نیازهای آنان در
چارچوب مقررات و امکانات موجود و در راستای سیاستها و برنامه های ابلاغی وزارتخانه.
-
برنامه ریزی جهت تهیه و تنظیم برنامه های آموزشی کارکنان متناسب با نیاز های اداره کل ودر صورت لزوم اجرای آن،
با هماهنگی واحد ستادی مرتبط در وزارتخانه.
-
نظارت و برنامه ریزی جهت انجام کلیه فعالیتهای مربوط به تأمین نیازهای تدارکاتی و پشتیبانی اداره کل در چارچوب مقررات و امکانات موجود.
-
برنامه ریزی و نظارت بر امور مربوط به نگهداری ساختمان و تأسیسات ،
وسائط نقلیه ،
نگهداری و حفاظت پرونده ها
و اسناد و سوابق پرسنلی و سایر تجهیزات و ملزومات اداری.
-
نظارت بر حضور و غیاب و ورود و خروج کارکنان اداره کل و تنظیم گزارش کارکرد آنان در راستای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری.
-
انجام امور مربوط به کارکنان استان شامل صدور احکام کارگزینی، انتقال و جابه جایی پرسنل ،
مرخصی ها و مأموریتها و
بازنشستگی و اتخاذ تصمیم در خصوص انتصابات، ارتقاء طبقات در انطباق با قانون مدیریت خدمات کشوری با
هماهنگی ستاد وزارتخانه.
-
انجام مراحل مربوط به اخذ مجوز استخدام ،
ساماندهی نیروها و فراهم نمودن زمینه ارتقاء کارکنان.
-
بررسی تشکیلات تفصیلی اداره کل و ارائه پیشنهادهای لازم به واحد ستادی ذیربط در وزارتخانه درخصوص تشکیلات واحدهای اداری استان در چارچوب ضوابط.
-
گردآوری ،
تدوین و تنظیم گزارش های آماری پرسنلی و ارسال به مراجع ذیصلاح.
-
تشکیل بانک اطلاعات جامع نیروی انسانی و اجرای نظام انتصابات مبنی بر شایسته سالاری.
-
تعامل و ارتباط مستمر با کارشناسان حوزه مربوطه در وزارت متبوع و مراجع قانونی در سطح استان به منظورتحقق وحدت
رویه اداری.
-
کنترل و نظارت بر ابلاغ و اجرای آرای هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری.
-
برنامه ریزی به منظور حفظ سلامت روحی و جسمی کارکنان از طریق توسعه ورزش همگانی دربین کارکنان.
-
برنامه ریزی به منظور برگزاری مناقصات و فرآیندها، وفق قوانین و مقررات مربوطه.
اداره امور
مالی
-
اجرای بودجه مصوب اداره کل براساس مواد هزینه و برنامه های مصوب.
-
انجام امور مربوط به دریافت ها براساس قوانین ومقررات.
-
تأمین اعتبار جاری و تملک دارایی اداره کل و صدور درخواست وجه در چارچوب اعتبارات مصوب، براساس تخصیص اعتبارات.
-
برقراری ارتباط مؤثر و مستقیم با ذیحساب اداره کل و هماهنگی و همکاری لازم در چارچوب قوانین ومقررات.
-
وصول مطالبات و پرداخت دیون اداره کل بارعایت قوانین و مقررات مربوطه.
-
نظارت بر انجام کلیه فعالیتهای مربوط به امور مالی و تنظیم کنترل حسابها براساس قوانین و مقررات مصوب در چارچوب اعتبارات ابلاغی از واحد ستادی وزارتخانه.
-
استقرار سیستم حسابداری مناسب همراه با کنترلهای داخلی مؤثر و هماهنگ با ذیحسابی وزارت متبوع.
-
تهیه و تنظیم اسناد هزینه، حقوق و مزایا ،
تنخواه گردانها، ضبط و نگهداری اسناد و مدارک مالی.
-
ثبت و نگهداری حساب اموال اداره کل براساس آئین نامه اموال دولتی.
-
نظارت بر امور انبار و چگونگی ورود و خروج و ثبت و ضبط اموال و کالاهای خریداری شده.
-
ارتباط موثر با خزانه داری معین استان و اخذ تخصیص بودجه.
-
بهسازی و شفاف سازی شیوه های انجام فرآیندهای مالی و نظارت بر اجرای آن.
-
گزارش، ثبت و بستن حساب های هزینه ای و تملک دارائی های سرمایه ای در موعدهای مقرر براساس ضوابط و
مقررات مالی تعیین شده .
-
نظارت بر امور مربوط به برگزاری مناقصات و مزایده ها و امور کارپردازی (خرید کالا ،
خدمات کالا و استعلامات